Xudayberdiyeva Dilafruz

Senior Lecturer

Xizmatlar sohasi menejmenti, DARSLIK

Fan mavzularining nazariy jihatlarini asoslash maqsadida mazkur darslikni yaratish jarayonida bir qator mualliflarning sohaga doir ilmiy ishlanmalaridan foydalanildi. Shu jumladan, xizmat ko’rsatish korxonalari boshqaruvining nazariy asoslari va ijtimoiy ahamiyati xorijlik olimlar[1] A.Smit, J.B.Sey, Dj.M.Keyns, Y.Shumpeter, A.V.Chayanov, K.A.Raitskiy, I.A.Juravleva, A.P.Kiselev, Ye. N.Knishova, E.Edershaym, V. D. Gribov, I. N.Shapkina, M. N. Osipov, V.R.Vesnin, V.I.Gerchikov, R.Daft asarlarida ko’rib o’tilgan bo’lib, ular o’z asarlarida xizmatlar sohasini nazariy jihattan rivojlantirish borasida fikr-mulohazalarini bayon etishgan.

O’zbekistonda esa boshqaruv faoliyati muammolari bo’yicha M.Sharifxo’jayev, Sh.Zaynutdinov, D.Qosimova, N.Zaynutdinova, I.Bakiyeva, M.Ikramov, I.Ikramov, I.Xudoyberganov, Q.Qo’chqorov kabi olimlarning[2] ilmiy izlanishlarida yoritilgan. Shuningdek, soha boʻyicha turli mamlakatlar yetakchi olimlari va tadqiqotchilari tomonidan yaratilgan adabiyotlar tahlil etildi va har bir adabiyotning oʻziga xos jihatlari va mazmuni oʻrganib chiqildi. Shulardan kelib chiqib ta’kidlash lozimki, ushbu darslik iqtisodiyot, menejment, xizmatlar sohasi iqtisodiyoti taʼlim yo’nalishida tahsil oluvchi talaba-yoshlar va mazkur sohaga qiziquvchilar uchun moʻljallangan.

 

[1]Смит А. Иследование о природе и причинах богатства народов. – М.: “Соц.экгиз”, 1962, с.332.; Кейнс Дж. Общая теория занятости процента и денег. –М.: “Прогресс”, 1948, -с. 238-240.; Шумпетер Й. Теория экономического развития. –М.: “Мысль”, 1982, с. 159.; Зверева Н., Чаянов А. О размере семьи и крестьянского домохозяйства.//Вестиник статистики. 1991, №7, с. 47.; Раицкий К. Экономика предприятии. Учибник. –М.:ИВЦ “Маркетинг”. 2003. с.683.; Журавлева И. Основные направления развития малого бизнеса в сфере услуг и их экономическое обоснавание, Диссертация на соискание ученой степени кандидата экономических наук, Белгород-2005.; Киселев А. Теория и практика современного бизнеса. – “Либра”, 1995. –с. 246.; Эдершайм Э. Стратегия, лидерство, создания управленческого консалтинга. Учебник. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2012. – 278 с.; Грибов В. Д. Менеджмент. Учебное пособие. М.: КНОРУС, 2011. - 280 с.; Шапкина И. Н. Менеджмент. учебник для бакалавров/ - Москва: Юрайт, 2012. - 690 с .; Осипов М. Н., Лисичкин В. А., Корягин Н. Д., Менеджмент. Учебник./. - Москва: ИНФРА-М, 2012. - 528 с.; Кнышова Е. Н.Менеджмент. Учебное пособие./. - Москва: Форум, 2010. - 304 с.; Веснин В.Р. Управление персоналом. Теория и практика. Учебник. – М.: ―Проспект‖, 2012. – 688 с.; Герчиков В.И. Управление персоналом: работник–самый эффективный ресурс компании: учеб. пособ. -М.: Инфра-М, 2011.-282 с.; Дафт Р. Менеджмент. 8 - е изд./ Пер. с англ. Под ред. С.К. Мордовина.- СПб.: Питер, 2011.- 800 с.

[2]ZaynutdinovSH.N. -Menejment. O‘quvqo‘llanma./ - Т.: Cho‘lpon, 2011. - 320 bet.; QosimovaD. S., Menejmentnazariyasi. Darslik.T.: -Tafakkur -Bo'stoni, 2011. - 336 с.; ZiyavtidinovaN. M., O'rinovY. M., Menejment. O'quvqo'llanma.T.: -Tafakkur -Bo'stoni, 2012. - 312 с.;BakievaI.A. -Insonresurslariiqtisodiyoti (o‘quvqo‘llanma)- TDIU, 2011yil. 261bet.; IkramovM.A., IkramovI.Z., XudoyberganovQ.T., Qo‘chqorovA., -Zamonaviytashkilotlardaxodimlarniboshqarish ., o‘quvqo‘llanma (ikkinchiqism).- Toshkent, 2004, 167 b.